обяви

откакто ми се случи случка активно си търся някаква свястна работа. не мога да ви опиша на какви събития станах свидетел – ако не ми пареше на задника щях да се спукам от смях.

по време на митарствата си установих, че офисите в столицата са натъпкани с нафукани пишлемета, имали късмета мама и тати да им купят дипломки и стандартни бизнес-кастюнчета. за тях щом човек до 40 години не е станал мениджър на корпорация, значи е малоумен. вероятно единствената причина, поради която си губят скъпоценното време с моята скромна личност е защото малкото мозък в главите им нашепва, че все някой ще трябва да работи, докато те си играят на шефчета. разбира се срещнах и свестни хора, загрижени за развитието на бизнеса и персонала си, но статистически погледнато те бяха пренебрежимо малко. както и да е.

днес предлагам да не се занимаваме с офис-фауната, а да разгледаме една от обявите, които ме развеселиха най-много.

голяма корпорация със стабилни позиции на пазара и поверително заглавие търси, цитирам:

МЕНИДЖЪР

Описание и
Изисквания
ИЗИСКВАНИЯ:Образование: ТЕХНИКУМ/строителна специалност/ или визше образование/инжинер строителна специалност/ Архитектура и строителство или ПГС и др.Опит: Не се изискваДруги изисквания: шофьорска книжка е предимство, оправна, кумуникативна, енергична, с огромно желание за развитие, работохолизъм, трудолюбие, никакъв мързел, постоянство, позитивно мислене, желателно е да сте от ПРОВИНЦИЯТА.Фирмата осигурява: БЕЗПЛАТНА КВАРТИРА, доход от 350лв-1000лв, ТРУДОВ ДОГОВОР И ОСИГУРОВКИ, ОГРОМНО ИЗРАСТВАНЕ в строителния бизнес и недвижимите имоти/ в зависимост от лоялността, работохолизма и желанието ви за развитие и умения/ Дългосрочна подкрепа от страна на фирмата.Моля използвайте посочения е-меил зада ни изпратите Биография, снимка и кратко мотивационно писмо. DILI_GROUP@ABV.BG
Категория Администрация,
Строителство, Архитектурa и Градоустройство,
Недвижими Имоти
Тип Работа Пълен Работен Ден,
Постоянна
Ниво Административен и помощен персонал,
Стажанти
Населено Място София / Област София – град / България
Дата 01.02.2008
Публикувана до
Тип Free
Заплата от 350 до 1000 BGN на Месец
Телефон

в началото нищо в тази обява не ми направи кой знае какво впечатление, като изключим правописните и стилистични грешки. но какво толкова – гореописаното шефче е метнало на някое секретарче (най-вероятно племенницата на собственика, която по цял ден си чати с приятелки коя къде мисли да си турне обеца или татуировка и си рисува цветчета по маникюра) да пусне обявата.

после видях, че има изискване да съм „оправен“. замислих се доколко аз съм такава личност и какъв всъщност е смисъла на това определение. реших, че щом все още мога да си опържа едни яйца, да си изпера чорапите, да изгладя една риза и да оправя жената, съм достатъчно оправен, за да мога да кандидатствам за тази мениджърска позиция.

попритесних се относно работохолизма, трудолюбието и никаквия мързел, но реших, че в името на мениджърстването ще преживея и това.

когато стигнах до изискването да съм от провинцията вече ми дойде много. че ние, дето сме от софия, да не сме олигофрени? или някакви отратителни зомбита, които се хранят с леш?

но още щом съзрях предлаганата заплатата от 350лв., проумях – че то ако не си от провинцията и нямаш кокошчици, градинка с доматки, прасенце в кочината и кравичка, без друго до месец ще си мъртъв от глад; да оставим, че не би било зле и овчици да си имаш, та стринка да изплете некой чорап, поне да не одиш бос. всъщност това условие си е съвсем на място, стига тези 350лв. да са достатъчни за пощенски и транспортни разходи до съответната провинция, откъдето ще идва прехраната на кандидат-мениджъра. все пак мениджър ще бъдеш, не е шега работа това, трябва да можеш да живееш на вода от обществените чешмички, хлеб, лук и каквото там е затворила в буркани баба ти.

продължих да чета, щото мениджърската позиция освен че не е шега работа е и доста блазнеща.

четох, четох, но когато стигнах до изискването да си изпратя биографията, не издържах и се разплаках. зер, биографиите се пишат предимно за умрели хора, нали така? значи ако искам да заема мястото първо трябва да умра. обаче дори и да съм умрял и някой вече да ми е написал биографията – как ще си я изпратя собственоръчно?!??

реших да не се самозалъгвам. облян в сълзи, сополи и безсилие се примирих се с жестоката истина, че нямам необходимите качества да заема тази длъжност.

и се отказах

12 Responses to “обяви”


  1. 1 mislidumi 05.02.2008 в 13:25

    🙂 ама тази обява истинска ли е? Не знаех, че работохолизмът е положително качество.

  2. 2 batpep 05.02.2008 в 13:48

    обявата е копи-пейст от jobs.bg, само съм удебелил определени думи за леснина на читателя🙂
    освен това забравих да напиша, че тия сладури при цялата си тайнственост най-отдолу са пльоснали мейл, в който ясно се вижда заглавието на могъщата им корпорация😀😀😀

  3. 3 razmisli 05.02.2008 в 17:46

    Ако не знаех, че на теб може да се разчита сериозно бих се замислила върху истинността или фалшивостта на обявата :)‌Щях да те поздравя за хубавата художествена измислица.

  4. 4 batpep 05.02.2008 в 20:47

    на мене можеш да разчиташ до смърт!

  5. 5 Svetlina 06.02.2008 в 01:28

    аз затова чета обявите в детегледачки.ком – по-добре написани са – макар че и там работохолизмът е качество…

  6. 6 vanilla 06.02.2008 в 10:13

    Кратък коментар: нецензурен
    Дълъг коментар, съдържащ собствен опит: спестявам го
    Сърдечно пожелание: да ги тръшнат фалити всичките. Не знам как, някакси. Да измисли там провидението.

  7. 7 Ani 06.02.2008 в 15:39

    🙂 Ако не беше страшно, щеше да ми бъде още по-смешно.

    Не е истина просто какви идотии минават за нормалност.

    А пък ти така пишеш, че сълзи ми излизат, като те чета.

  8. 8 Michel 06.02.2008 в 15:45

    Леле, това ако е истинска обява, вай вай …
    😀

  9. 9 batpep 06.02.2008 в 20:34

    ндаа

    интересното е, че всички работодатели неистово пищят, че няма квалифицирана работна ръка в страната

    пък аз (като работна ръка) твърдя, че е обратното

    а кажи ми сега кое как е?!
    :-/

  10. 10 Бу 09.02.2008 в 15:16

    Как да няма квалифицирана работна ръка? Има не, ами отгоре. Но квалифицираната работна ръка да не е луда да бачка по 12 часа на ден за 350 лева и редовно овикване? Ми! За 350 ще си работи на смяна магазинерка зад щанда ръката и ще си свирка.
    Аз работа не си търся, но покрай терзанията на моята приятелка, с която раздълбаваме всеки неин нов работен пост, работодател и т.н. стана пределно ясно: много малко работодатели си дават сметка, че ако предложат добра, разумна заплата, е много по-вероятно да получат в замяна работник, който ще си заработва парите и ще върши това, за което му плащат, а не някой младок, току-що излязъл от училище, който ще се учи тепърва на техен гръб и ше направи много повече поразии, отколкото ще покрият мижавите 350 лева…

  11. 11 scanman 11.02.2008 в 21:46

    Ако се върнем у България че ми стане хоби да одим да мъчим такива работодатели. Я едно време ка започнах работа. Пита ме главнио дизайнер на една фира – младо момче такова, та ме пита как си решавам конфликтите с колегите ако възникнат таквиа. И яз му казах, че много лесно ги решавам – като глеам кви са му работниците даже и снайперо нема да ми требе, ама ако некой от тех случайно е скрита лимонка и владее кунфу или джудзицо че ко лекувам иззад ъгъло с 22 калибър. Веднага ме зема на работа – повече нищо не ме пита. И не се майтапим – некой ден мое да те запознаем с него и той че ти каже.

  12. 12 Апостол Апостолов 13.02.2008 в 05:37

    Като прочетеш такова нещо и веднага те засърбяват ръцете за работа. Блаженство е да работиш с такива простаци за работодатели.


Вашият коментар

dino-reading-animated

Байк Зона

Stop

лиценз

февруари 2008
M T W T F S S
« Ян   Март »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829  

дари живот!


