по-добрият град

Аз съм софиянец. При това – един от малкото „брутални“ софиянци. Софиянец съм до такава степен, че имам снимка на дядо ми, който си играе в Градската градина (така викахме едно време на градинката пред Театъра). Помня, че на мястото на НДК имаше някви грозни постройки, казарми май, а трамвая минаваше от другата страна на църквата „Св. Неделя“, щото от отсамната бяха градските кенефи. Един нещастен софиянец, всъщност – като дете по време на лятната ваканция, когато всички си отиваха на село или на вилата, аз обикалях сам и нещастен уличките в махалата, щото вилата ми е в кв.“Дървеница“, където също нямаше деца и по същата причина, поради която нямаше и в центъра.
Та от висотата на моето софиянство твърде често напоследък си задавам въпроса – в кой друг град бих живял. Доста съм пътувал, бил съм в дълги командировки из редица български градове, обаче във всеки от тях ми е писвало на четвъртия – петия ден. Не знам защо, но мръсната, воняща психиатрия, наречена София, по някое време започва да ми липсва. Колкото и невероятно да звучи.
Наскоро обаче се върнахме от една командировка във Варна и забелязах, че в личностен план нещата са се променили коренно: докато бяхме във Варна София не ми е липсвала нито за миг, напротив – сега ми липсва Варна. Този красив крайморски град, в който бризът прогонва дневната горещина от чистите улици, „задръстванията“ са просто смешни в очите на софиянеца, хората са спокойни и ведри. Град, в който жените са невероятно красиви и поддържани. Русянки и те са убави, ама малко са ми плосички. Шумналийки пък са прекалено цицорести. Заралийки пък ни съ поддържат много-много, майните са мързеливички, макетата са твърде гламави…
А варненки… Ееехх…

Чеки, че се увлякох нещо 🙂

Варна е достатъчно голям град, за да може градско чадо като мене да се чувства добре. В същото време този град е чист и спокоен, хората там са чисти и спокойни, улиците са чисти и спокойни, дори циганите са сравнително чисти и спокойни.

Поради отиването ни на гости с ракийки и салатки и твърде високите цени на таксиметровите услуги решихме да се повозим на градския транспорт. Изпуснахме един автобус, но нищо – следващия дойде след 4 минути. Не беше пълен, но не беше и празен – свободни места за двама човека с малко дете един до друг нямаше. За жена ми и детето място бе отстъпено на момента, дори не се наложи да се оглеждаме. След две минути бабката, която седеше до жена ми, стана и се премести на друго свободно място, за да мога и аз да седна до тях. Проста да падладьеиш.
Във Варна автобусите са с кондуктор. Това е човек, който, след като си се качил, идва и с усмивка на лице ти взима стотинките и къса билетчето. Имат и доста добра вентилация. Е, не е климатик, но вентилацията наистина е мноого добра – въпреки жегата нито за миг не ми беше задушно, камо ли миризливо.
Нашите приятели живеят в кв.“Младост“ – кварталчето е нещо подобно на софийския си адаш, същите грозни и ошмулени панелки. Само дето кварталът е чист, кофите не преливат, блоковете нямат номерация (което е повод за дълбок размисъл, ама друг път ще пиша за това) и поляните между блоковете са пълни не с боклуци и найлонови пликчета, а с градинки, в които има пързалки, люлки, пясъчници и ..ъъ.. красиви жени ..ъъ.. с деца, де 🙂 (ее, ай стиа с тия жени!)
Ето тука един детски център, който е правен от БСП във връзка с някакви избори. Ползването на центъра е абсолютно безплатно за всички, почти денонощно.

детски центърправилник

Редът се спазва безпрекословно, има лелки, които го съблюдават и охрана, която ако се наложи и побийва нарушителите му. Имайте предвид, че това място е доста далеч както от морето, така и от централната част на града, нещо като нашата „Обеля“.
За Морската градина няма какво да разказвам, това е перлата на града. Там има дори ето такива места:

по тази алея е забранено карането на велосипеди, скейтове и сякви други превозни средства, има си скатани пейчици, на които майката спокойно може да седне и да си накърми дитьето, има и паркова полиция, която следи за реда.

Варна е прекрасен град. Няма по-комунално устроен град от него. Плажът малко е гаден, ама за мене понеже всички плажове по целия свят са гадни, това не е негатив. Единствения град, в който с удоволствие бих живял.

Човьече, напрао почвам да са замислям дъли да ни зьема да си потърся някаква работа в ньего град, да продам тука някой апартамент и да върим да си живеем животя там 🙂

19 Responses to “по-добрият град”


  1. 1 deni4ero 28.06.2008 в 13:34

    аз съм от Пловдив, batpep, и също тебе ми липсва, ако излезна от него, но, странно защо, без да съм била във Варна и дори не от казаното тука, също съм мислела, че това е единственият град, в който бих могла да живея, без да ми липсва Филибето 🙂

  2. 2 Апостол Апостолов 29.06.2008 в 02:10

    Аз съм живял години, години наред зад граница и София винаги ми е липсвала. Много добре се чувствам в този град, чудесно си живея в него. Особено в наши дни, когато човек може да печели много и да си купува всичко. Защото никога не е било по- добре от днес- има всичко, човек може всичко да си купи.

    Цялата ми рода се разбяга по странство, но аз си останах тук и си гледам кефа. Магазините в София са страшни, ресторантите са много и са все хубави, има театри, кина и какво ли не… Чуден, чудесен живот!

    Виж във Варна не мога да изтрая повече от седмица. Не ми харесва дори и миризмата на този град. Куп неща ме дразнят в него, но не ми се иска да ги обсъждам.

  3. 3 Графът 29.06.2008 в 08:09

    Прав си, batpep! Аз, като варненски зет повече от 50 години, те подкрепям с две ръце! 🙂

  4. 4 batpep 29.06.2008 в 08:36

    аа, графе, скрита лимонка си ти, отдавна те подозирах 😀

  5. 5 Dennis' 29.06.2008 в 12:24

    Толкова мили думи:) Явно като варненец бях толкова поласкан, че изчетох поста до край.
    Радвам се, че ти е харесало.
    Има само един малък проблем …всъщност има много проблеми, които ще опиша след малко.
    Основния обаче е …защо след като е толкова хубаво във Варна, мнозинството от приятелите ми от ученическите години вече не живеем там…и мен ме няма да, но това няма значение.

  6. 6 Michel 29.06.2008 в 17:33

    След тази реклама на Варна ми се прииска и аз да отида там, ей! Хем и моренце си имат 😉

  7. 7 гравитон 29.06.2008 в 20:25

    Ехеййй, усетихте горещините и всички се юрнахте към морето! Направили са си го хората, batpep, и както усещаш не само за себе си! Евала, хубав град си е! МОРСКА СТОЛИЦА!
    Пък това за пловдивчанките не си прав, може да са си мързеливички (аз за това си догоних до Пловдив плевенчанка, ама са нацокани и натокан, дето му викаш.Струват си. И града си оправят вече.
    Като минеш към Пловдив, отбий се да направим един тигел, през Гребната база, През градската градина, да се спуснем по главната и да се „намокрим“ в Стария град… Пък на горещото време ще те водя да се поцопаме и да пооплакнем очите в най-големия аква парк на Балканите.В ЖК Тракия е!
    Ще си оставим време и да поседнем на таресата на апартамента. Да се погледнете в очите с Кан Крум и Родопския изглед зад него, и ще си пием студената ракия и изстуденото вино,и ще ни е хубаво на душите… Тогава и за Пловдив ще почнеш да говориш с блоговоление! Ама като тръгнеш свирни и на Графа!
    Пък на Апостолов, дето казва „…човек може всичко да си купи“, ще кажа: Не всичко може да се купи, най-паче уважение и креативно мислене!

  8. 8 deni4ero 29.06.2008 в 20:58

    еййй, браво, господин Гравитон, отсрамихте ни 🙂 Верно, че може да сме мързеливички, ама, като требе да се върши работа, си я вършим 🙂

  9. 9 batpep 30.06.2008 в 15:52

    ии, майна, голяма мафия сте. не знам как стотината ни приятели оттам още не са се включили. мързи ги, най-вероятно :mrgreen:

  10. 11 ruinitall 01.07.2008 в 11:04

    С риск да се засегнеш, батпеп – улегнал си. 🙂 И аз имам снимки на баби и пра-баби, които като малки си играят тук, и може би затова съм толкова привързан, но основното все пак ми се струва следното – в София е динамично и интересно. А и жените, израснали тук, най-много ми харесват…

  11. 12 batpep 01.07.2008 в 12:14

    батка, яз намерих само ЕДНА ПРИБЛИЗИТЕЛНО софийска девойка, която тогава, по онова време, беше убава :-Р и взех, че се ожених за нея. сега ни на село можем да ходим по празниците като хората, ни нищо. ей го – обикаляме си градинките тука, по витоша чат-пат, по приятели, дето имат къщи с дворове все още…
    а за обиждането – прочети ми поста за обидата, ще разбереш колко обидчив съм 🙂
    София е прекрасен град, много си го обичам. Само да беше с около милион, милион и половина човекове по-малко.

  12. 13 simplyblue 01.07.2008 в 12:56

    направо да си беше написал грозна селянка :mrgreen:

  13. 14 batpep 01.07.2008 в 13:09

    Ти го каза, не аз :mrgreen:

  14. 15 yaskata 07.07.2008 в 17:00

    Мдаааа, ХУБАВИЦА е Варна. През лятото! Уникална! Като се спуснеш от бившия Партиен дом към Морската градина, пресичайки Главната търговска улица и продължаваш към… МОРЕТО ех! там те грабва ТЪЛПАТА(поляци, руснаци, румънчета (доста от тази година) и всякакви други, че и българи дори, а за българките си го казал достатъчно красноречиво…; забързани, работещи хора; лежерни туристи в бански и по джапанки)
    ВЕЛИКО Е! СВЕТЪТ е там! Така ми се струва всеки път, когато се смеся с това пъстро общество.
    И до ден днешен приятели се чудят защо толкова често „отскачам“ до ВАРНА (някакви си 400 км. от моето Филибе), е сега ще им дам да прочетат твоето мнение, Пепо!
    А за Пловдивчани… щИ ‘чупя главата, момченцеееее! Само да те намеря в ОФча Купел, ейиииииииии!

    Целувки за двете дами до теб!
    Я.

  15. 16 batpep 07.07.2008 в 17:53

    абе, майна, ти в ОФча идваш само мач ако имат Ботев и слаБия, иначе няма да се сетите. а и в Дворчето до църквата под тепето по рикия да пием се не сещате да ни поканите…
    с годините съм установил, че вие, майна, само на приказки голям го вадите, да ма прощааш :Р

    ей го, на – и целувките офлайн си предаваме на дамите до нас 😦

  16. 17 гравитон 22.07.2008 в 08:56

    Пловдивска община е само в рамките на града. От табела до табела На 1 квадратен километър живеят 3370 души. Което е 3 пъти по голяма гъстота от тази в София. А като се има в предвид, че от 373586 пловдивчани, над 60000 са роми, ще ни влезнеш в положение и ще признаеш, че майничките не са чак толкова мързеливи.
    В Пловдивска община живеят само граждани ! А виж какво представлява Софийска община. Ама няма да се изненадваш.!

    Област София по териториален обхват е идентична със Столична община (СО). http://odzg-sofiagr.org/


  1. 1 optimiced | bg » За влиянието на UVA/UVB лъчите върху кожата… Trackback по 23.07.2008 в 04:26
  2. 2 по-добрият град 2 « batpep Trackback по 31.01.2009 в 18:41

Вашият коментар

dino-reading-animated

Байк Зона

Stop

лиценз

юни 2008
П В С Ч П С Н
« Май   Юли »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

дари живот!


