свински шол с изненада

свински шол не бех виждал досега. изненадата беше кога ми го показаха.

първата порция реших да я правим на яхния. ама жената така го размрази месото у микровелето, че оно почти се беше поопекло, некакво. развъртех една оризено-лучено-морковено-шолова яхния, ама нещо не ми се получи. месото свинееше. жалко, че Духчо го нямаше.

с втората половина на порциона (бабата така ги купува – по кило и канче :) ) решихме да правим друго. начи орезах тлъстото и – грях, не грях – го фърлих у кофата. требе да знаете, че при шола слузестото е около една трета. Бъшо (японците му викат Башо), дето го убих, щото ми е приятел, яката щеше да намаже; а помиярчетата наоколо нищо не са ми направили, та да ги храня. както и да е.

после земах една чикийка и набодох яката мисото – ама у сека дупка турнах по парченце чесън. ама бая бодох – ако да мирише. обилно го полях с бира, нищо че сърцето плачеше, кървеше. аа – преди туй го бех уекинко посолил, па и църен пиперец турнах. и оная, убавата подправка – Унисос. па и като се замислим – и едно-друго турнах, нали рзбираш.

така.

на сутринта го фърлих у тавата , ама жената рече, че фурната требе да е на 200°С, предварително да се загрее и месото с маринатата да е покрито с фолио. яз, понее ме мързи па и нема да живеем дветриста годин, гледам с жената да не спорим.

пекохме що пекохме – час и половина, час и 40 се изниза. през това време изпих: три малки бири, чашка джанковица, накусих на Спиро кайсиевата, отворих една бомба каменица, ама не я опуках яз целата, спиро и той пи.

опитах мисото. беше постанало, ама под фолиото не ми ареса тена. жената отсече: без фолио, половин час на вентилатор (ама на по-ниски градуси) и периодично обливане със соса!

смееш ли да противоречиш?!

сосът го спретнах от мазнята на месото, бирата и квото там бях сложил + една гъбеста крем супа на маги (па може и на галина бланка да беше). пропорции не съм спазвал, щото наскоро варненки ми разбиха всичките представи и идеали за пропорция. ти мани, ама и жената такава една, отслабнала, с едни дълги кракаа…

та докъде бех стигнал?

де да знам. ама, да знаете, ноо яко се получи . сам си го ядох, щото нали Дъхчо го нема вече. ама пък с кеф го ядох! оппа, и жената се опита да яде :mrgreen: даже гарнитурка-пюре му спретна :)

8 Отговори to “свински шол с изненада”


  1. 1 deni4ero 01.07.2008 в 15:11

    batpep, аз повече се смях, отколкото внимавах в рецептата … може ли пак … не толкова емоционално?

  2. 2 batpep 02.07.2008 в 21:23

    виж са, то с внимаване само не става. требе да имаш продукти, уреди и жена. е, в твоя случай и мъж е позволено. па ако имаш и бира – манификкь :)
    аа – и задължително да си гледала „рататуи“ :mrgreen:

  3. 3 Диана 02.07.2008 в 22:08

    Ами Спиро? По едно време видях, че и той е там – като пихте алкохола. А после за яденето на свинското нищо не се чу за него!

  4. 4 deni4ero 02.07.2008 в 22:59

    бирата ще иде в тумбака на мъжо … то е ясно, че е затова, де, ама …

  5. 5 batpep 03.07.2008 в 18:14

    бе мани го чича ти спирко. той е приходящ – ту е тука, ту си е на село, чини ми се – кюстендилско, където има от какво да вари некакво нещо от нещото си

  6. 6 vilford 04.07.2008 в 06:59

    Привет! На няколко пъти ме обхваща ентусиазъм да я опитам тази рецепта, но като вляза в малката кухня с голямата фурна (а отвън слънцето пече ли, пече!) и стигам само до бирата. Но пък тази част вече съм я отработила перфектно. Само мъжът ми ме гледа кофти, че изпивам повече от него. Мисля, че до зимата ще съм овладяла фобията си към високите температури и ще мога да се похваля с краен резултат. Иначе мед ми капе на сърцето като гледам мъж да готви. :)


  1. 1 тритор « simplyblue Trackback по 01.07.2008 в 08:48
  2. 2 2010 in review « batpep Trackback по 02.01.2011 в 09:11

Вашият коментар

dino-reading-animated

Байк Зона

Stop

лиценз

юни 2008
П В С Ч П С Н
« май   юли »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

дари живот!


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

