30 стинки

гледаме филмче. въпреки присъствието на деда ви морган фриймън филмчето ми е бледно некакво. по тази или по друга неква причина на мене ррезко ми се припи рикия. нормално – ще кажете. то си е нормално, ама рикия у нас нема капка.
мързи, не мързи – слязох до кварталното дюкянче. там обаче в наличност имаше само гнясните спиртове на пещера и още неква подобна смрад. запалих колата и изминах петстотинте метра до денонощния. жената поръча ако има да й взема два нотариални шоколада, щото пак твори някакви чудеса.
взимам аз една сунгурларска за 10,27 и двата последни шоколада за по 1,25 всеки. вадя портфеля и – що да видиш – вътре само 10лв. смятах що смятах – смених сунгурларската с една сухиндолска обикновена, ама на касата се оказа, че тя е .. абе не нам кви пари е пущината, ама сметката ми общо беше 10,30.
брях!
шоколадите не мога да върна, сънцето ги чака. ракии не мога да тръгна тепърва да избирам, щото зад мене има десет човека на опашката, а аз като избирам – правя го качествено и мразя да бързам. вадя неколко дебитни и кредитни карти и казвам на изтормозената касиерка:
– ми ето ви десет лева, а трийсте стинки си ги фанете от която тука карта ви хареса, съжалявам за причиненото неудобство, ама..
тая ме изгледа се едно съм й се изсрал на тезгяха. ама то пък за пестин лева работник сигурно така си гледа по принцип.
зад мене – мъж и жена. мъжът – ризка, летен панталон. жената – лятна рокля, чанта. и двамата на видима възраст над 65. мъжът бръкна в джоба, извади шепа стотинки и каза, цитирам:
– не се притеснявайте, господине, ето тука тридесет стотинки.
да се притесня? всъщност почти се насрах. не че не съм „ръсил“ и стинки, и цигари, ама тогава беше друго. бяхме млади, бяхме бунтари.. а сега аз имам безсрамието да ида с колата на пестин метра от нас, щот ме мързи да ходя и ми се пие ракия, и един … Джентълмен с по-бели коси от моите да ми дава трийсе стинки, че да си платя…
почувствах се като некъф дрогльо. боклукът на боклуците.
изпилих гуми към най-близкия банкомат (който е на сто метра от магазина) с идеята да дръпна некви пари и да ги върна на Дамата и Господина преди да са си напазарували и тръгнали от магазина. след две секунди и седемнадесет стотни се сетих, че всъщност в себе си имам над петстотин лева служебни пари. ръчка на заден и се метам в магазина. Дамата и Господина тъкмо плащаха. щастливо ухилен вадя пачката и пелтеча:
– ей, хора, добре че още сте тука, ето имам пари, дайте да си ви върна стотинките, страхотно ви благодаря за жеста, но моля да си ви върна, ето..

хората просто ме погледнаха като некъв луд все едно, Дамата се усмихна и рече:
– На всеки се случва, приятна вечер🙂

и докато се чудех какво да направя те се хванаха за ръка и ореолът на белите им коси се стопи в мрака на лятната вечер.

*******************

а когато се прибрах и преди да реша да седна да пиша този пост, си изпразних джобовете на панталона, преди да го събуя. в малкото джобче за стотинките имаше.. точно трийсе.

7 Responses to “30 стинки”


  1. 1 plamen 09.07.2008 в 01:33

    така ти се е пило, че чак свет ти се е вило, не си знаял на чии ора си… мани, па като стана дума и на мене така ми си се припи ракия, та ме завърте стомахо

  2. 2 Ани 09.07.2008 в 11:17

    Бате…много хубаво разказваш…дори такава кофти ситуацийка печели най-вече от стила на автора…сещам се за фейлетоните в книжките Стършел от едно време…

  3. 3 Pippilota Mentolka 09.07.2008 в 16:56

    Многооооого добро! Ей как ме разчувства батееее!🙂

  4. 4 batpep 09.07.2008 в 17:22

    очевидно всеки очевиди каквото му се ще.
    нема лошо, значи наистина съм успял да напиша нещичко все пак🙂
    радвам се, че се радвате по някакъв начин:)

  5. 5 decembergirl 09.07.2008 в 19:23

    Не знам защо, но ми направи много силно впечатление, че ги наричаш „Дамата и Господина“. Красиво е някак.🙂

  6. 6 batpep 09.07.2008 в 20:50

    ми как да ги нарека.. те такива си бяха – една беловласа Дама с един привидно възрастен Господин

  7. 7 mislidumi 25.07.2008 в 01:15

    !Батпеп, браво!
    Разказвач си!
    Другите преди мен го казаха другото.


Вашият коментар

dino-reading-animated

Байк Зона

Stop

лиценз

юли 2008
M T W T F S S
« Юни   Авг »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

дари живот!


