още едни гледни точки

са: ако не сте прочели поста на позитивиста сканман – прочетете го. а то всъщност се оказа, че всичко било тръгнало от неандерталеца

обаче ако не сте гледали филма – вижте го. нема да ви увреди соматично, поне не много :)

са: нема да се праим на спец, първо щото не съм; и второ (вж. първото).

за първата част на филма обаче мога да кажа, че е много истинска, понеже там съм спец (или поне бех едно време, ПХ). радвам се, че некой се е напнал да ги тури тия неща на филмче, по-лесно да е некакво, щот ние – интелектуалята – сме си мързеливи по дифолт.  ей го – има-нема две години го учих това у университето, ама не можех да го подредим убаво – ем че е така, ем с доказателствата му. за другите части немам мнение, щот си знам, че съм си тъп по природа и не ги рзбирам нещата, та що па да се и потим.

филмчето заслужава внимание. така мислим язе, или поне се опитвам.

ндаа

14 Responses to “още едни гледни точки”


  1. 1 scanman 06.08.2008 в 20:40

    Е па кажи че си спец, я такъв си търсим да обясни как тека Хор (Horus) е роден на 25 декември и по кой календар и кой го изчисли оти ние сега ползваме грегориански, мама му еретическа, ама от време оно са го сменили шейсе пъти. Те тва не моем да си изясним оти не съм учил у университето.

  2. 2 batpep 06.08.2008 в 22:00

    абе точно хор пропуснах да го видим кога се роди, зает бех нещо. па и яз самия не знам кога бъш съм роден, имам само данни от уж очевидци.

    въпросът е, че в публичното пространство за първи път се изваждат истини, отдавна известни на специалистите. това е, което ме заинтригува, а не че е нещо ново.

    иначе за мене по въпросите на религията има един спец – дъглас адамс се зове – ама и той зе, че умря.
    дали успя да направи 42 преди да земе да умре…

  3. 3 bozho 06.08.2008 в 23:58

    Аа има още един – Тери Пратчет се вика, ама и той на умиране е тръгнал😦

  4. 4 batpep 07.08.2008 в 07:28

    абе то, по принцип, сите натам сме тръгнали, ама не е добре така – бъш най-готините най-рано да си одат, от чист утилитаризъм го казвам.

    баце тери е свеж, ама ти земи да видиш статийките на дъглас по въпроса за бог у последната му (посмъртно издадена на база харда на компа му)книжица – „сьомгата на съмнението“ я преведоха тука.

    брилянтно!

  5. 5 bozho 07.08.2008 в 13:47

    По въпроса с Хор не знам, дали е роден баш на 25- декември, но се знае (и християнските свещеници, освен може би най-фанатичните го признават между другото) че в тия дни от край време са се празнували дни на слънцето, на огъня и т.н. Самите християнски лидери отдавна признават, че коледа е модифициран езически празник, но сега е посветен на Христос. А иначе за Христос се смята, че е роден някъде през юни, и то 6 години по-рано отколкото се смяташе. Т.е. не е умрял на 33 а на 39 години,

  6. 6 batpep 07.08.2008 в 16:05

    не бе, това, което ме заинтригува е, че във филмчето се засяга въпросът за т.нар. синкретични религии, каквито са християнството и мохамеданството. въпросът е щекотлив, защото я седни на некой ортодоксален мохамеданин да му обясниш, че това, в което верва всъщност е… ами сбирщок от значително по-стари вярвания на хора, които той сега, по незнайни причини, мрази. всъщност самото мохамеданство произлиза от християнството главно, а християнството – виждате откъде.

    ама много е странно – ей го, имах един съвойник, интелигентно копеле уж. та той се дуеше с ортодоксалното си християнство, та мразеше турците и искаше да ги избива. евреите също. викам му аз: – абе, куре, ми то твойто християнство е същото като мохамеданството, то коранът и библията се едно съм ги преснимал на ксерокс, а пък самият христос, на който се кланяш, е евреин. що ше ги избиваш турците и евреите, кво са ти направили?

    оня почна от девет кладенеца (това също е митологема🙂 ) вода да ми вади. голем майтап.

  7. 7 scanman 10.08.2008 в 03:38

    „По въпроса с Хор не знам, дали е роден баш на 25- декември“
    Е те това ме ядоса – оно филмо може да е пълен с истини ама като те излъже още в началото за нещо и после оди му вервай.

    … иначе християните, мохамеданите, атеистите, сциентолозите, руснаците, евреите, негрите, китайците, хамериканците, пушачите, педерасите, курварите, пияниците и трезвениците са ясни – фани единия па удари другия, оти не са свестни. Ма кога ли че дойде планетата хикс да ни удари (отново) и че се оправат нещата.

    Мани, мани от тия учени дискусии как ми се припи уиски, та чак ме сви коремо, па съм на работа.

    A колкото до това дека си се разправял с оня у казармата се сетих че съм виждал некъде една теорема, ама не помним къде, запиши си я некъде за секи случай ако ти се падне пак да се разправяш с некой от блажено и искрено вярващите:
    Ако спориш с идиот, вероятно точно същото прави и той.

  8. 8 scanman 10.08.2008 в 03:46

    леле повторил съм два пъти „некъде“ в едно изречение и се притесних. Требвало е да кажем запиши си я у тефтеро, ама те на – от пусто бързане, да не останем и яз по назад от учнио народ и се изложих као въшка на чело. пфуй

  9. 9 batpep 10.08.2008 в 08:31

    лелее, а па я чък сега разбрах ние с тебе що не сме спориле досега!
    оти да не земат да ни разберат какви сме идиоти, нали?

  10. 10 scanman 13.08.2008 в 17:45

    Яз по принцип не спорим, ама и това не ми помага да скрием факто че съм идиот, мани.

    Па като гледам изражението на шимпанзето дека си го турил като аватар се ми се чини, че оно го е видело от мене, оти таа физиономия ми е дежурна на лицето, или просто сме близки по интелект с него. Интел инсайд, идиът аутсайд дет се вика.

  11. 11 simplyblue 14.08.2008 в 16:54

    дет се вика, с къФ се събереш, такъФ ставаш!

    специално поръчана преди години и с гордост носена от моя милост фланелка:mrgreen:

  12. 12 batpep 14.08.2008 в 20:53

    алооу, тва не е шимпанзе бе, тъкмо се бех избръснал и викам да се снимам, па видох една теорема, изписана с червило на огледалото.. и така.
    всъщност – и шимпанзе може да е.

  13. 13 scanman 18.08.2008 в 03:10

    @simplybluе какво да кажем за тениската – от завист ме сви коремо и че ходим да си сипем една мастика

    @batpep верно че има нещо математика забъркана тука, яз много се пазим от такива работи


  1. 1 хе! « batpep Trackback по 08.08.2008 в 12:10

Вашият коментар

dino-reading-animated

Байк Зона

Stop

лиценз

август 2008
M T W T F S S
« Юли   Септ »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

дари живот!


