онли для чуваки и чувихи

нема такъва зарибявка. буги на костях!!

който не е гледал филмът „стиляги“ да се поправи.

НЕМЕДЛЕНО!

мая милост, не знам дали знаете, е супер капризна. все нещо не ми харесва, все нещо не е тамън.  нямам идея как мъ търпи жената, героиня е тя.

ообаче.. този филм така ме зариби, че от три деня само кадри от него си гледам, целия сайт им изчетох и изслушах – полудех некакво.

много интересен филм – представлява нещо като компилация от „коса“, „стената“, гошо минчев, чък бери и тусовка от времени сталина. като жанр е нещо като музикална драма с фантастични, романтични и еротични елементи и всичко това през погледа на руснак с присмехулни бръчици край очите.  да оставим, че всички парчета и танци се изпълняват от актьорите химселф, независимо дали са на петнадесет или петдесет и пет години.

абе – лудница 🙂

повече и по-нормално обяснено за филма – при ани.

но е задължителен. без извинения и без обяснения. има го в замундата, но субтитрите са супер зле. за мене липсата на субтитри не е проблем, ама за вас не знам. оправяйте се 🙂

после пък гледахме „мамма мия“. прекрасно средство да запълниш два часа, ама с удоволствие. там е невероятната мерил стрийп, пред която само мога да се поклоня безмълвно. и невероятният пиърс броснън, пред който само мога да се изсмея с оная, специалната ми усмивка, предназначена само за некъдърниците. и невероятната плеяда от млади актьори и актриси, които пеят наистина добре.

а сега отивам отново да си пусна „стиляги“ и да стилея 🙂

23 Responses to “онли для чуваки и чувихи”


  1. 1 Светла (една от всичките) 03.03.2009 в 08:32

    Когато навремето четох твоите проучвания на гиздарите из разните интимни гънки на Софето, не знам защо се сетих за тази дума – стиляга, което на руски точно това означава. Но филма не съм гледала и сега тутакси ще се поправя. И без друго днес е празник, нали така? Ще празнувам.

    Като рекох „празник“ – ами да ви е честит! На теб, батпеп, на кака Блу и на детенце – бъдете здрави и прочия! А също така – Бабина ви Мартина (с малко закъснение).

  2. 2 batpep 03.03.2009 в 11:38

    благодарим, да илядиш и ти 🙂

    а иначе стиляга съвсем не означава гиздар, смисълът на думата е мноого по-различен. стилягата е човек със стил, човек, който е различен от тълпата. гиздарите и гъзарите покриват само една мъничка част от понятието стиляга, защото те не са различни от тълпата, просто демонстрират …ъъ.. ами… благосъстояние, да речем или нещо такова. различни са хипитата, рокерите, растърите, уейвърите, пънкарите, метълите и т.н. и т.н. дори небрежковците като мене са различни, май 🙂

    айде първо изгледай/изслушай внимателно филмчето и после ще говорим, става ли? 🙂

  3. 3 Светла (една от всичките) 03.03.2009 в 16:09

    Благодаря за този разкошен подарък, батпеп. Дали пък не съм пропуснала да отбележа, че си велик?

    Кефът беше голям. Не, не беше голям, беше огромен. И ме върна в далечната ми младост, която премина в Москва, на отсрещния бряг на Москва река срещу Парк культуры им. Горького. Единствената ми забележка по филма е, че не показаха поне един кадър на Оболенский зад музея на Толстой. 🙂

    Моят руски е някъде между сегашното време и времето, показано във филма. Към средата на 70-те години на миналия век стиляга вече беше по-скоро фукльо, който демонстрира „стил“, но без особено покритие. Но времето на филма, без съмнение, е било друго. Тогава стиляга е бил човек, комуто всяка униформа идва възтесничка. А сега какво е, не мога и да си го представя.

  4. 4 batpep 03.03.2009 в 16:52

    ето, видя ли?

    нали ти казах първо да гледаш филмчето 🙂

    а относно филмчето имам и други забележки – не ми харесаха циците на главната героиня, примерно… 😆

  5. 5 Светла (една от всичките) 03.03.2009 в 18:28

    Айде па ти ся, циците не били каквототам. Не дръж на тия неща, нали е само на кино, бе!
    И не мога да разбера как така е станало, че повечето мъже са били отбити преждевременно?!

  6. 6 batpep 03.03.2009 в 18:55

    е нали все нещо трябва да не ми хареса 😆

    между другото – наистина значението на думата „стиляга“ очевидно е доста променено, защото филмът е трябвало да се казва „буги на костях“ (по специфичния метод за копиране на плочи по онова време), но поради ред причини, които може в подробности да проследите в прекрасния сайт на филма, се е наложило да е „стиляги“.

    абе не знам, ама много ме радва този филм. не мога да разбера – само ние ли не можем да правим кино – все требе нещо да сме величествени, умислени, тегави, недоволни, комплексирани…

  7. 7 Светла (една от всичките) 03.03.2009 в 23:19

    Ох, с риск да стана досадна и да го обърна тука на чат*, ама филмът е и величествен, и умислен, на места – много тъжен, даже зловещ**. Което не пречи да е истински забавен.

    *)Според дефиницията на сина ми, блогър било ъпгрейднат чатър. Но същият експерт не ще да даде определение на страстен читател на блогове.
    **)Аз успях да заваря в Москва края на комуналките, вечеринките с духова музика и прилични танци в Парка на културата, сивите униформи с комсомолските значки, комсомолските и др. секретари с промити мозъци, оперотрядите (в това се бяха превърнали бригадмилите), наплашените, травмирани от страх евреи интелигенти и доста от останалите стряскащи детайли, показани във филма. Да знаеш, че нищо не е преувеличено.

    Сега трябва да ти благодаря за още нещо. Някак си бях забравила мракобесието. И бях много склонна да считам, че положението ми днес не се различава кой знае колко от положението ми тогава. Но макар и да живея много трудно, много по-трудно от тогава, да бъда това, което съм, сега е и по-лесно, и по-безопасно. След като видях „Стиляги“, поне за някое време ще се усмихвам истински. Благодаря, батпеп!

  8. 8 batpep 04.03.2009 в 13:53

    моля, пак заповядай 🙂

    а във връзка с горното само да вметна – надявам се никога да не забравя да се усмихвам, старая се с всички сили, въпреки всичко, което се случва наоколо. също така се надявам някога да успея да забравя мракобесието и безсилието животът ти насилствено да се управлява от простаци…

  9. 9 bozho 07.03.2009 в 01:26

    >“и невероятният пиърс броснън, пред който само мога да се изсмея с оная, специалната ми усмивка, предназначена само за некъдърниците“

    Да бе, как можаха точно него да лепнат, като всички останали бяха доста добре подбрани!

    То понеже не може да пее, двете песни в които изграчи бяха доста съкратени, ама пак стигаше колкото даа стане гадно.

    А сега и тия “стиляги” ще ме караш да гледам…
    😀

  10. 10 lylu 07.03.2009 в 12:05

    Довечера ще го гледам филма,мерси ти. Ако не си гледал,аз пък препоръчвам „Кин-дза-дза“. Друг култов руски филм. Хайде,пак ще си говорим,като го гледам.

  11. 11 tsvetkoff 07.03.2009 в 13:32

    Ся трябва ли да тръгвам на уроци по руски, че да го гледам. Тея хора що не правят subtitles за филмите, които пускат…

    :/

  12. 12 batpep 07.03.2009 в 18:57

    филмът е задължителен, наистина е много добър – и актьорите са супер, и режисурата, и сценария, и снимките, за музиката да не говорим

    апропо – субтитри си има в замундата, при това горе-долу прилични. ама вървят нормално само на компа, като ги сваля на двд-то се разминават (избързват) изключително неприятно. не мога да разбера що така

  13. 13 Pippilota Mentolka 07.03.2009 в 21:15

    Аз субтитри така и не намерих, но само, за да се убедя, че моя набор още си спомня уроците по руски 🙂
    Бате филмът беше страшен! Ей сега изтекоха надписите, а аз още тихичко си подхлипвам с онова усещане след хубав филм 🙂

  14. 15 lylu 08.03.2009 в 12:00

    Много хубав е филма. Бива си ги руснаците. Кажете ми,как успяват да играят тези актьори,без нито една нотка фалшивост. То верно,че повечето от тях са звезди,Олег Янковски го знам откакто се помня. Който харесва главната актриса,нека я гледа във филма „Сестри“. Това е дебютната и роля в киното,от там я знам колко е таланлива и красива. Мъжете вярвам са оценили специфичната хубост на рускините-без капчица грим,а са толкова красиви и естествени. Музиката,танците…ами чувството за хумор? Невероятно!

    edit by batpep
    оппаа, не бъркай дет не ти е работа. разкриването на части от сюжета наранява удоволствието от филма, а това няма да позволя да се случи, поне не в този блог.

    Да,защото той иначе не слуша чак толкова много Чарли Паркър и няма как да стане.
    Между вас има ли стиляги? За Бат Пеп знам,други има ли? Аз съм стиляга иначе,и мъжът ми. Най-после намерих точно определение,с което да се дефинирам.Бай бай!

  15. 16 lylu 08.03.2009 в 12:19

    А последната песен? Много хубава,стана ми любима,пускам си я непрекъснато.

    До свиданья, милый друг
    Шаляй-валяй
    Ты уходишь как-то вдруг
    Шаляй-валяй
    Ты уходишь не простившись, ты уходишь невзначай,
    Так до свиданья, милый друг,
    Шаляй-валяй!

    Шаляй-валяй!

  16. 17 tsvetkoff 08.03.2009 в 19:10

    mikiblue, жива да си!

  17. 18 batpep 09.03.2009 в 10:08

    прашен, мърляв, леко пийнал – кой ли е това?
    бате пепи – рекъл господ, клатейки глава.

    лулу, аз май не съм стиляга бе, батюото 🙂 верно – обичам да пия, да пея, да танцувам и да любя красиви жени, нищо че одъртях вече. освен това винаги съм бил различен от тълпата, но винаги един и същ, колкото и странно да звучи. всъщност мене много лесно можеш да ме познаеш в тълпата – ако видиш дърт.. ъъ.. ценител с изтъркани дънки, поизносена фланелка и омачкани чепици – това съм аз 🙂

    пп

    хаха, сега като си прочетох коментара и се сетих колко съм бил различен, винаги 😆 помня, че когато всички слушаха сръбско – аз слушах моцарт. после като излезе на мода цици кеч и саманта фокс и нам си кво – аз слушах елвис и бренда лий. после пък, когато всички слушаха тото кутуньо – аз слушах пърпъл. а като излязоха на мода метълите – аз бях хипи. когато трябваше да ходим „прилично подстригани“ бях с дълга коса, а когато стана модно да се ходи с дълга коса аз се остригах до кожа. демоде отсекъде 😆

    та не съм сигурен дали съм стиляга, май по-скоро не 🙂

  18. 19 scanman 15.03.2009 в 17:03

    днеска гледах филма – кърти и разбива

    Наш ли е? Наш е деа мааму черна – бащата е моя герой.

    само не разбрах какво и има на циците на главната героиня ама аз съм се недоразбрал детсевика…

    • 20 batpep 15.03.2009 в 21:39

      кажется – тьІ слишком много чарли паркера сльІхал.

      ееех… у всего братья как братья, только у меня – стиляги!

  19. 21 ashtree 24.06.2009 в 09:18

    А знаете ли откъде идва думмата „чувак“ Това е съкращение от „Человек, Уважающий Высокую Американскую Культуру“ 🙂
    Детството ми мина в района на метро „Динамо“ , тийнейджърските огидин частично в София, но основно на Ленинский Проспект до площадь Гагарниа. Моята Москва е Москва на 80-те- на Горбачовата перестройка, на гласността, и на усещащия се вече развал на СССР. И тогава се появи групата „Бит-квартет Секрет“, които свиреха в стил началото на 60-те, епохата на стилягите… Имах един приятел и състудент Никита, върл почитател на „Секрет“, който веднъж на едно студентско събиране по случай края на учебната година в Главното Здание на МГУ се появи облоечен точнно като стиляга от 60-те – с тесен черен панталон, с характерните за епохата жълти обувки със заострени върхове, с двуредно сако с широки рамене, шитпо по поръчка и с тънка черна вратовръзка…. И обра точките!
    Интересно, нашите „суинги“, „туистове“ и „зози“ дали са били същото , като руските стиляги?

  20. 22 ГОШО 01.01.2012 в 19:05

    Мен филма ме натъжи много ужасно много/Визирам сцената с разбитите илюзии когато му казват че в Америка стиляги няма / Не съм от това поколение за което е филма Но това няма значение

    • 23 batpep 24.01.2012 в 17:54

      този филм е за всички и затова не е еднозначен.

      също като истинския живот 🙂


Вашият коментар

dino-reading-animated

Байк Зона

Stop

лиценз

март 2009
П В С Ч П С Н
« Февр   Апр »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

дари живот!


