полезно

наскоро едни ме обявиха за виден, стар и култОв блогър. аз малко се поУчудих, щото да съм стар – не съм чак толко, а култов може да съм само за олигофрендите с търсенията. ама няма нищо, дето вика щерка ми. попрегледах що за писания съм писал през всичките тези години – и се втрепещих! ей, батка – в живота, вселената и всичко останало нема такива глупости, не е истина просто!!

ето защо реших да напиша нещо, което да е наистина полезно за читателите на туй блогоидно, а имено за дачийките и опелчетата:

такаа. имахме си ние семейна колица, жената я зех заради големите сини очи и пиженцето й, което беше нещо като зестра едно известно време. за тия годинки жената беше добре, обаче пижленцето беше почнало да сдава багажа. кърпихме го, лепяхме му лепенки по раните, обаче то, милото, беше тръгнало да си ходи. решихме да го продадем и да си купим по-голяма кола, щото с тия две (вече) жени не им стигаше багажното пространство.

много мислих къмто какъв автоНОбил да се ориентирам. гледах, гледах, ровчих, търсих и накрая реших – абе що не си земем една дачия – ем голема, ам убава, ем нова, ем евтина. на лизинг ли, на духинг ли – все ще се оправим.

и точно в този момент моите работодатели решиха да ми купят нов автомобил. щото има работа да се върши, щото да е нов, щото нинам що. дачия логан. комби. 1.6 литров бензинов двигател с някакво ново впръскване, каквото и да значи това. чисто нов с всички екстри – заключвания, климатици, джамлъци, допълнителни халогени и нам си още кво.

сега да поясня – аз съм технически олигофрен, еле па за колите. досега съм карал поне 10 (тия са само дето ги помня) марки автомобили – карал съм пежа, ситроени, роувъри, фордове, минита, рена, шевролети ( и истински, и корейски), за продуктите на развития социализъм да не говорим.

та качих се аз на тая дачията със сичките й екстри дето е. идеалната кола – чисто нова и служебна. след почти година и половина каране на това… нещо, мога съвсем сериозно да заявя:

1. дачийката е пирфектна. на дълъг път без много завои се държи чудесно – добра возия, но без много комфорт, щото седалките са малко.. , неудобнички, да речем.
2. динамиката й е = 0: за спиране – спира, ама ако трябва да дръпнеш…
3. аерацията е отврат – тя още при закупуването си смърдеше на молдовски цигани, сега е още по-тъжно и … кисело.
4. пластмасите започнаха да се цепят, дрънчат като на москвич. двигателят нещо трака, закарах я на сервиз и пичовете викат – ми те така си тракат дачиите, нали работи!
5. за 25,000км. в сервиз сме влизали САМО 7 пъти – един от тях е за стандартната гаранционна смяна на всички консумативи.
6. дачийката е с много странна геометрия, то е малко нещо като да караш прицеп. даже наскоро се заклещих в една уличка в „хладилника“, щото дачийката немаше как да вземе завоя, въпреки че преди мене оттам мина един голям бус. е, може и аз да съм крив, въпреки че преди дачийката съм карал още по-голям бус от тоя, дето мина.
7. дачийката може и да не върви, но пък харчи здраво. последно беше 12 биндзин на 100 извънградско.
8. за да смениш крушка на фаровете на дачийката ти е необходим поне един час усилен труд. и пак няма да го направиш като хората.
9…

… та ние с блу си рекохме – аре да не е чисто нова дачийка новата ни кола. отидохме да огледаме боклуците, които ни продават по-богатите от нас европейци и си зехме едно опелче. 120-хилядник, но позапазен.
еми, батка – по-добре е от дачийката, която яхнах чисто нова.

е, ако в зимна вечер решиш да почетеш вестник на светлината на лампата в купето – нема да стане, щото лампата може да свети само ако си отворил вратите – ама карай. това да й е кусура.

та:

ЗА БОГА, БРАТЯ – НЕ СИ КУПУВАЙТЕ ДАЧИЯ ЛОГАН 1,6 МПИ СО СИТЕ ЕКСТРИ!!!

10 Responses to “полезно”


  1. 1 Ивката 01.02.2010 в 10:26

    На мен дачиите ми мязат като „дялани с тесла“… Опелчето (пристрастна съм, признавам) си е дуракоустойчива и блондинкоустойчева кола 😉 А за лампичката в купето, един познат си направи някакво приспособление с едно копченце, дето си го щрака като иска да му свети… Ако искаш ще го питам как точно аджеба го е направил, но не обещавам да го обясня компетентно…

  2. 2 Ивката 01.02.2010 в 10:35

    Иииииииии… че съм и аз, ама!!! Забравих да кажа: Честито!!! Със здраве да си я карате и само приятни емоции да ви носи! 🙂

  3. 4 климатици 01.02.2010 в 13:28

    Да, честито за колицата. И аз съм фен на опела, а за Дачия… не искам и да подхващам темата защото само неволи имам с тази марка и може би заради това и мнението ми не е добро за нея.

  4. 5 Ивката 02.02.2010 в 08:35

    аз… ъъъъ… пак неразбрала (blush)

  5. 6 гравитон 03.02.2010 в 23:26

    Чувал съм, че новата кола, била като новата жена. Тъй ли е, не знам! И жената и колата много отдавна бяха нови!.. Забелязъл съм, че колкото повече започва да говори жената, толкова повече има какво да разправя старата ми кола. А иначе и двете умеят да пазят тайни какво е ставало с тях!

  6. 7 batpep 04.02.2010 в 10:30

    понятията „нова кола“ и „нова жена“ са коренно различни, всъщност. айде, нова кола всички знаем какво е – отиваш в магазина и си я купуваш на 0 км. новата жена е съвсем друго. когато животът ме обдари с истинска Жена, за мене Тя беше нова и без никакви усилия издуха всички стари, които обаче фактически бяха по-нови от нея.

    така се получи, всъщност. ето защо ми се струва, че най-добрата кола не винаги е новата. осем годишното ни опелче (опелчетата са по-популярни в шофьорските среди под кодовото название „европейските москвичи“) е в пъти по-добро от чисто новата ми дачия (която не знам как да определя, като „европейската зазка“ сигурно – зер, румънците и те са европейци вече, все пак).

    та такива ми ти работи 🙂

  7. 8 гравитон 05.02.2010 в 14:30

    За колата не съм съгласен.Няма нищо общо със зазката. Дачия си е от групата на Рено!А за Жената си напълно прав!Мога само благородно да ти завиждам, че си имаш Жена, дето всеки ден е по нова и има какво ново да откриваш в нея!Да ти е жива и здрава, пък макар и със стара трошка автомобил! Коли бол.Какво излезе? Следва да се понапънеш, че да и купиш нов автомобил, дето заслужава.
    Дръж съ! 🙂

  8. 9 ЧичГег 12.02.2010 в 10:25

    Бат Пеп, правилно не си купил Дачия приятелю. Това не е кола за теб. Аз имам Дачия от три години, на 80 хиляди е вече, и не съм имал никакви проблеми. Ама я карам не като теб. Моята ми гори 5,5 максимум 6 на 100, представям си какво настъпване и правиш ти да го докараш до 12 на сто. Тази кола е за спокойни и непретенциозни хора, не за любители на спортното каране и на екстрите като махагон и кожена топка на скоростния лост.

  9. 10 batpep 12.02.2010 в 14:11

    човече, нямаш идея с колко жар, патос и благоговение пея възхваляващи бога химни, когато в петък вечер сляза от дачийката и се кача на опелчето!!! е, в понеделник сутрин е обратното, но това не се брои, нали сме позитивни 🙂

    относно кожените топки и скоростния лост да ти кажа – имам си две дори такива топки, между джобовете на панталона ми са. то и скоростния лост е там, като се замисля. не знам що, ама ми се струва, че още някоя кожена топка ще дойде в повечко на семейството ни, знам ли 🙂

    а за стила на каране… е, карал съм и роувър маестро, нали ги помниш ония пръчки, дето ги правеха във варна. ами ето ти истината – маестрото беше по-добро от дачията. при това в пъти! варна форева, детсевика 🙂

    обаче от друга страна… щом толкова дълго и безпроблемно си караш дачията…
    ЧОВЕЧЕ! ТА ТИ ТРЯБВА ДА ПОЧЕРПИШ!! И ПРИ ТОВА – ОБИЛНО!!!
    покани очаквам на мейла.

    ах тии, сократее, влюбен в своята ксантипа..
    палавнико!

    бъди здрав! 🙂


Вашият коментар

dino-reading-animated

Байк Зона

Stop

лиценз

януари 2010
П В С Ч П С Н
« Дек   Февр »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

дари живот!


