бившите

– тоя сега ще ни разправя за бившите си любови! – ще речете вие.

този път, обаче,  ще сте прави и ще грешите едновременно.

– и как става тоя номер? – ще се опулите вие.

ето как:

всъщност причината да седна да пиша този пост е фактът, че едни приятели ми дадоха да прочета една книга, в следствие на което спрях да пуша. това не е чудно, тъй като приятелите ми, които пушеха повече и от мене дори, също са спрели, прочитайки въпросната книга. колкото и да ви е странно всички ние все още сме живи, при това в чудесно настроение.

но не за книгата исках да ви разправям, а за бившите. „бивш милицунер, бивш военен и бивш пушач няма“ – твърди народната мъдрост.

за милицунерите и военните съм склонен да се съглася, особено за военните. това е така, защото пенсионираният военен със сигурност се е родил такъв. в смисъл – има хора, които се объркват, отиват да учат за военни и по едно време разбират, че не са родени за това, уволняват се и стават … инженери, да речем. но пенсионираният военен никога не може да бъде друг, освен военен. той е свикнал някой да го храни, да го облича и да му плаща много за простотиите, които върши. свикнал е да командори и да краде и с гъза си. свикнал е някой да го покрива. той си е такъв от люлката, детсевика. ето защо бивш може да бъде само военен, потънал в извечен покой.

относно бившите милицунери няма да се разпростирам, защото те  са просто по-мек вариант на военните. освен това много от тях не са генетично увредени, просто работят двайстина години и се пенсионират в добро здраве, с прилична пенсия и четиридесет годишни. защо не?

бившите пушачи… „няма нищо по-праведно от бившите пушачи и бившите проститутки“ – твърди друга народна мъдрост.

тук съм напълно съгласен. всъщност не мога да бъда сто процента съгласен тъй като не съм бил проститутка и не знам като как е. но бях пушач и искам да ви кажа – непушачите не могат да бъдат праведни, защото не знаят какво е да си неправеден. непушачът никога не се е драл сутрин и не е повръщал слуз в кенефа. непушачът никога не е плюл смрадливи секрети по улиците. дрехите на непушача никога не са воняли на пепелник, освен когато се е събирал с пушачи. непушачът никога не е давал пет кинта за отрова, от която устата му става по-зле и от възпален гъз – и като аромат, и като усещане.

непушачът е глупендър. той не знае.

а бившият пушач знае всичко. и се радва🙂

пп

лелее – а представяте ли си колко ще да е праведна бивша проститутка, която е бивш пушач?

32 Responses to “бившите”


  1. 1 Пламен Бочев 10.04.2010 в 10:00

    Кажи коя е тая вълшебна книга, де :))

  2. 2 вили 10.04.2010 в 11:22

    Аз съм от глупендарите – непушач съм. И проститутка не съм била,че и полицай…. Въобще положението не говори нищо розово за мен. 😆 😆
    Коя е наистина тази вълшебна книга, за да я раздам на приятелите около мен?

  3. 3 hinkoff 10.04.2010 в 12:44

    зависи кой какво пуши. ако човек има собствена бахча с марихуана в двора или директна доставка на пури „монте кристо„ от бай фидел кастро, дали е жив още тоз многознайник, може да си бъде настоящ пушач в добро здраве и даже в прекалено добро настроение, та чак да предизвиква завист в непушачите:))

  4. 4 batpep 10.04.2010 в 13:09

    оу, аз пак съм се отплеснал и вместо с едно съм ви заинтригувал с пето. нищо де🙂

    та за книжката – в тая книжка не пише нищо ново. нито пък е написано интересно. мнемотичните техники и техниките за въздействие са … все едно писани от третокласник. на места съм се смял с глас, честно.

    но.. когато ти заврат под носа точно и безпощадно описание на това какъв нещастен, смрадлив и тъжен дрогльо си всъщност… аз не че не го знаех това, но не исках да си го призная. и по едно време си рекох – маа му д*ба, що се правя зорлем на циганин?

    та така. ето я книжката:

    http://www.book.store.bg/p2283/ne-pusha-veche-syvetite-na-edin-bivsh-zaklet-pushach-alyn-kar.html

  5. 5 Rado Penov 10.04.2010 в 13:28

    Е не каза само коя е книгата🙂

    За останалото съм съгласен – нали и аз съм от бившите пушачи.
    🙂

  6. 6 frog 10.04.2010 в 15:02

    Най-мразим, начи, да четем какво не бива да правим. Според другите де, според нас си си знаем.:mrgreen:

    • 7 batpep 10.04.2010 в 17:01

      нее, няма такова нещо. никой не ти казва какво не бива да правиш. в тази книга пише какво би било добре да направиш, за да спреш да пушиш ако, естествено, искаш да спреш. ако не искаш бездруго няма за кво да си губиш времето с книги – пуши си.

      между другото – аз също подходих скептично към книгата и останах приятно изненадан – няма наративизъм, императивизъм или нещо такова. четох я след работа и по време на път, отне ми три дена, а на четвъртия запалих последната си цигара🙂
      е, все още кашлям и храча сутрин, но много по-малко, а абстиненцията вече поотминава (или поне все по-рядко се сещам за цигари).

      и това само за една седмица🙂

  7. 8 hinkoff 10.04.2010 в 17:18

    Батка така е, асоциации. Сетих се за един приятел кубинец, дето разпраше че акулите в пролива между флорида и куба били най угоените, щото се хранели с кубинци който искат да се махнат от куба, от фидел и фамилия по скоро да се махнат.
    Та той ми разправяше, че пурите, действителните хавански пури са не само полезни, а и препоръчатилни. Листа от тютюн, ром от истинска захарна тръстика и дълъг живот. Ама да не забравяме че там все е 30 и повече градуса денонощно и хората много се потят без да работят:))

  8. 9 batpep 10.04.2010 в 23:10

    баце, не знам дали си бил в куба, ама аз като слизах от самолета замалко да повърна от вонящата влага. това на летището в хавана. във варадеро пък ме изядоха комарите – те там са едни особени, малко като детски хеликоптерчета, а и мисля, че са развили интелект. тогава купих и хаванска пура, която пуших близо година – нема такава смрад, човече! уханието в претъпкан хавански автобус е по- добро, честна дума.

    хората се потяли без да работят – ми да, при тоя климат… сметай какво ще е ако земат да работят нещо…

    не че за един месец видях някой да работи нещо де. сигурно заради климата🙂

  9. 10 deni4ero 10.04.2010 в 23:39

    хай, честито да ти е … сяяяя … да не се разплуеш …

  10. 11 Графът 10.04.2010 в 23:59

    Та викаш, за една седмица, а?😀

  11. 12 batpep 11.04.2010 в 09:21

    да се разплуя? в къф смислинг?

    щото досега плух с чаша бира и вестник в ръка…

    да бе, графе – една седмица. мислех, че ще е по-тегаво и продължително, ама не. а онзи ден бях на среща с бизнес-партньори, които пушат като невидели в офиса си, направо ми залютя на очите, хем на отворена врата. не само че не ми се допуши ами когато след срещата влязох в колата направо ми стана лошо от вонята, с която бяха пропити дрехите ми.

    проблемът на пушачите е заключен в междуушието им, абстиненцията бързо минава.

    но книжката горещо я препоръчвам, независимо дали искате да спирате с пушенето или не. най-малко е приятен аналитичния подход на автора, който всъщност е счетоводител по образование и професия. освен това е англичанин, не мазен американец🙂

  12. 13 deni4ero 11.04.2010 в 13:50

    аз казах, квото казах – който има уши да слуша, нека слуша😀

  13. 14 Ани 11.04.2010 в 14:06

    Бате, Люба има предвид това, че често отказалите се от пушенето компенсират чисто моторно навика да държат цигара, като наблягат на похапването. Та така.
    Иначе – похвално. Дано запазиш нагласата си да живееш без тази отрова и занапред.

  14. 15 An 11.04.2010 в 15:02

    Стандартните етапи на отказващия пушене:
    1. Една седмица ти е криво.
    2. Минава ти. Почваш да се кефиш, че сутрин устата ти не смърди на пепелник, от онея големите с много фасове в тях по местата за пушене.
    3. Кефиш се още повече, че не се задъхваш по стълбите. Вкусът ти се подобрява,обонянието ти се обостря, усещаш аромати на цветя, вкусна храна и… цигарения дим. Ставаш чувствителен към него, дори по-чувствителен от непушачите. Превръщаш се в най-върлият противник на пушенето – навсякъде убеждаваш пушачи колко безсмислено, скъпо, вредно за здравето и безумно тъпо е да пушат – което е самата истина и нито един пушач не може да ти възрази.

    Дотук всичко е чудесно, само ти пожелавам никога да не стигнеш следващите етапи:
    4. Сглупяваш на някой купон и на пияна глава помолваш някого да си дръпнеш. Защото всички знаем, че пиенето някак си отива с пушенето, ако си бил пушач.
    5. След първата дръпка решаваш, че не е пък задължително съвсем съвсем да не пушиш. Може малко. С разумна мярка. Само дето специално за тея лайна няма разумна мярка. Ракийката е полезна с разумна мярка, цигарите – не.
    6. Почваш да муфтиш по една-две цигари, утешавайки се, че щом не си купуваш цяла кутия…
    7. Купуваш си цяла кутия, от срам, че муфтиш.
    И всичко почва отначало.🙂

    Аз бях така. Бях „чиста“ 3 месеца. Бях щастлива и горда от себе си. После отново затъпях.

    Та отново, бате, пожелавам ти да спреш до 3-та точка. Радвам се за теб и искрено те поздравявам. А аз ще последвам твоя светъл пример… някога.

    • 16 mim4ef 06.05.2010 в 18:35

      еееее, не е задължително да е този сценарият. аз от повече от 10 години карам на чужди цигари, но да изпушиш до 5 цигари месечно … ами аз за това си мечтаех от 15 годишна!! това е КЕФ. другото е зависимост. но междуушието трябва да е нащрек и да казва непрекъснато: имаш ли нужда да се върнеш към зависимостта? помниш ли какво е да не можеш да мислиш без цигара? да не можеш един разговор да подхванеш?
      всеки сам решава какво може да си позволи. а това зависи от това какво иска. и не зависи от това дали някой мил любящ любимец /дете, партньор/ те подкрепя или изнудва.

  15. 17 batpep 11.04.2010 в 15:39

    ааа.. ясно.

    благодаря за искрената загриженост🙂 във въпросната книжка, обаче, всичко това е подробно разгледано.

    похапването по време на отказ от цигарите се дължи на абстиненцията – когато дяволчето те загризе чувството е много подобно на глад. но си има начини да не се тъпчеш с мекици и мазни баници всеки път, когато ти се допуши. също така не е задължително да си мислиш, че ти се пуши всеки път, когато огладнееш.

    капанът с „дай да си дръпна“ и „от една цигарка нищо няма да ми стане“ също е разгледан подробно, както и много други капани.

    но стига с тая книга, че май заприличвам на ония досадници, дето звънят по вратите и ти пробутват заветите на мормон, бхагавад гита и нам си кво оше🙂

    който иска да спре лесно цигарите – да си я купи и да чете, който не иска – нека се мъчи🙂

  16. 18 mikiblue 11.04.2010 в 15:59

    според мен батето има едно голямо предимство:
    той има до себе си две жени, които се гордеят с него и които го обичат!
    сигурна съм, че никога не би ги разочаровал🙂

  17. 19 Олег 11.04.2010 в 17:32

    Имам тази книга, прочетох я, даже един път и половина.

    Методът за спиране на цигарите, който автора описва, може да се синтезира в едно (не особено дълго) изречение: просто спри да пушиш!

    Останалото всеки го знае… Е, стъпва се на автосугестията (bg.wiktionary.org/wiki/автосугестия), и колкото и автора да набляга (над 20 пъти в цялата книга), че методът му няма нищо общо с т.нар. волеви метод, на практика става дума за едно и също нещо.

    • 20 batpep 11.04.2010 в 19:20

      така е, абсолютно прав си.

      въпросът е в междуушието, както вече май отбелязах.

      същото, което отличава изнасилването от акта на върховен сексуален екстаз.

  18. 21 deni4ero 11.04.2010 в 22:35

    ах, Блу-то как играе по чувствената линия … хитруша е тя …
    Бате, тъща ти да не е лисица?

    • 22 batpep 12.04.2010 в 13:26

      не тъща ми, щерка й е лисица. тъщата си е нумеро уно.

      а иначе – ако кака ти блу не беше толкова красива и не ми беше жена, щях да ида и да си купя една кутия цигари, която да изпуша тутакси от вълнение, предизвикано от нейните слова. но тъй като тя е точно такава, каквато я описах – няма да го направя.

      сега разбираш ли?

  19. 23 гравитон 12.04.2010 в 00:33

    И к’во толкова? Отказъл бил пушенето. Голяма работа! Че аз знам, дето това е най-лесната работа. И аз самият съм ги отказвал поне иляди пъти. Номерът е не в отказването, а да не почваш да пушеш пак! Ама то като изпушиш един път в междуушието…

  20. 24 Ани 12.04.2010 в 11:09

    Бате, викам да маанем ли фасчето от динозавъра, а?😉

    • 25 batpep 12.04.2010 в 12:33

      може. ама барем тУрни една бутилка шуменско примиум до десното ходило. иначе ше замяза на икона😆

  21. 27 Ани 14.04.2010 в 13:19

    Ха сега оди кажи нещо? :-PPP

    • 28 batpep 14.04.2010 в 17:58

      веднага:

      1. перфектна работа, както винаги.
      2. там, където е бутилката, обикновено ми стои топчето тоалетна хартия. а аз тоалетна хартия не използвам от… 88-ма. абе, ти да не си ми влизала в …. кабинета?!!
      3. бутилката много-много не прилича на бирена, което лично мене не ме притеснява, но държа широката публика да не си помисли, че си мия задника със спирт. всъщност… що па да не опитам?
      4. гледайки се в огледалото на твоя поглед ми се струва, че съм усмихнат при четенето на вестника. доволно помахващата опашка потвърждава впечатлението ми. искам да уточня – не прочетеното във вестника ме кара да съм доволен, а това, че току-що съм се …..!

      и т-н. :-*

  22. 29 Ани 14.04.2010 в 19:50

    🙂 Радвам се, че ти хареса. Бутилката си е такава, каквато си е, ама поне е зелена, нали?
    Не се мий със спирт чак, с вода и сапун си е окей.
    Усмихнат си, и още как. Това от промяната – отразява ти се добре вътрешно и дори зеленото на кожата ти е с един нюанс по-здравословно.

  23. 30 Marfa 16.04.2010 в 15:16

    Пък аз като дете на двама върли пушачи, от чиста проба инат и една цигара не съм изпушила през живота си!😈

    Бачо, браво на тебе и продължавай! Я гледай Шуменското колко повече ти тича!🙂

  24. 31 Теодоси Бялков 18.05.2010 в 21:39

    Сега обърнах внимание на новия ти образ, супер е🙂

    • 32 batpep 19.05.2010 в 12:05

      на този етап ще преценя, че отговорите ти не са спам.

      но на този етап🙂


Вашият коментар

dino-reading-animated

Байк Зона

Stop

лиценз

април 2010
M T W T F S S
« Март   Май »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

дари живот!


